2017. október 14., szombat

Mi a hit?


Mi a hit?

Olvasmány: Zsid 11:1-39

„A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés. Ennek a hitnek az alapján nyertek Istentől jó tanúbizonyságot a régiek. Hit által értjük meg, hogy a világokat Isten szava alkotta, úgyhogy a nem láthatókból állt elő a látható.” Zsid 11:1-3



            A Heidelbergi Káté  azt a megállapítást teszi, hogy az üdvösséghez hit szükséges, majd meghatározza az igaz hit fogalmát és tartalmát.


Nemrég egy kis történetet olvastam arról, hogy miért fontos a hit. A történet szerint egyszer egy embernek megjelent álmában Isten és egy feladatot bízott rá, mégpedig azt, hogy a kunyhója előtti nagy sziklát teljes erejéből tolnia kell. Az ember engedelmeskedett és nap, mint nap megpróbálkozott azzal, hogy eltolja a nagy sziklát. Miután azonban teljesen kimerült, úgy érezte, hogy hiábavaló volt az egész napi munkája. A sátán is folyton kísértette azzal a gondolattal, hogy felesleges mindaz, amit csinál, és jobb lenne, ha teljesen abbahagyná és mással foglakozna. Ekkor az ember imádságban Istenhez fordult és elpanaszolta neki, hogy hiába erőlködik, egy milliméterrel sem volt képes elmozdítani a nehéz sziklát. Isten ekkor ezt válaszolta az embernek: „Barátom, én csak arra kértelek, hogy szolgálj engem, tedd, meg amit kérek, és told a sziklát. Azt egyszer sem mondtam, hogy a szikla el is fog mozdulni a helyéről. Most az gondolod, hogy hiábavaló volt minden? Pedig nagyon tévedsz. Nem vesztegetted feleslegesen az idődet és az erődet! Nézz csak magadra, karod erős és izmos lett. Az ellenállás megerősített, most sokkal többre vagy képes, mint korábban. Igaz, hogy nem mozdítottad el a sziklát, de azt én nem is kértem tőled. Neked csak engedelmeskedned kellett, gyakorolni a hitedet és bízni az én bölcsességemben.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése