Albert Einstein mondta: „Az
életet kétféleképpen lehet élni: vagy úgy hogy abban hiszek, hogy nincsenek
csodák, vagy úgy, hogy minden csoda.”
Jézus messiási munkáságának betöltéséhez
nyilvánvalóan hozzátartoznak a jelek és a csodák. A jelek és a csodák ugyanis
megerősítik, hogy valóban ő az a Szabadító, akit az Isten megígért, s akinek
eljöveteléről a próféták jövendöltek. Maga Keresztelő János is, aki a Messiás
útkészítője volt, később elbizonytalanodott, ezért ezzel a kérdéssel küldte el
tanítványait Jézushoz: „Te vagy-e az Eljövendő, vagy mást várjunk?”
(Lk 7:20). Ekkor Jézus ezt a választ adta: „Menjetek el, vigyétek hírül Jánosnak, amit
láttatok és hallottatok: Vakok látnak, sánták járnak, leprások tisztulnak meg,
süketek hallanak, halottak támadnak fel, a szegényeknek hirdettetik az
evangélium, és boldog, aki nem botránkozik meg énbennem.” (Lk 7:22-23).
János evangélista Jézus csodáit jeleknek tekinti, amelyek Jézus Messiás voltát
bizonyítják. A csodák tehát kétségtelenül jelen vannak Jézus munkásságában és
az evangélium terjedését és megerősítését szolgálják. De arról is olvasunk,
hogy bár sokan látták Jézus csodáit mégsem tért meg mindenki. A hívőt
megerősítheti hitében a csoda, de a hitetlent a legnagyobb csoda sem képes
meggyőzni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése